<span>1) в разных значениях</span> месца, <span>-ца средний род</span>
<span>уступить место — уступіць месца</span>
<span>место заключения — месца зняволення</span>
<span><span>детское место термин, относящийся к анатомии разговорное слово или выражение</span> — плацэнта</span>
<span>место общего пользования — месца агульнага карыстання</span>
<span><span>населённое место официальный термин или выражение</span> — населенае месца</span>
2) (должность) месца, <span>-ца средний род</span>, пасада, <span>-дыженский род</span>
3) (местность) мясціна, <span>-ны женский род</span>
<span>на месте преступления — на месцы злачынства</span>
<span>не к месту — недарэчы (не да месца)</span>
<span>к месту — дарэчы</span>
<span>общее место — агульнае месца (разважанне)</span>
<span>больное место — слабае (балючае, хворае) месца</span>
<span>ни с места — ні з месца</span>
<span>иметь место — мець месца</span>
<span>узкое место — вузкае месца</span>
<span>с места на место — з месца на месца</span>
<span>глаза на мокром месте — вочы на мокрым месцы</span>
<span>места (себе) не находить — месца (сабе) не знаходзіць</span>
<span>сердце (душа) не на месте (у кого) — сэрца (душа) не на месцы (у каго)</span>
<span>знать своё место — ведаць свае месца</span>
<span>с места в карьер — з месца ў кар'ер</span>
<span>нет места, не должно быть места (чему) — няма месца, не павінна быць месца (чаму)</span>
Да потому что человек рассказывает кому то
"Чаму вы пускаеце ў пакой розных жабрачак шалёных?!"
"Ідзі! ідзі! Ідзі, старушка! Я цябе... не знаю..."
Твор “Раскіданае гняздо” напісаны на прыкладзе сям’і старага дзеда Ануфрыя. Князь Радзівіл адабраў у Ануфрыя родную хату і родную хямлю. Янка Купала данным творам апісвае сямейную трагедыю, паказвае сялянскае жыццё у часы панскай улады. Таксама Купала апісвае пошукі дзеда у страчанай бацькаўшчыне, чалавечай волі і роднай зямлі. Сям’я Зяблікаў з’яўляецца асноўнай у творы. Само паходжанне прозвішча ужо кажа за сябе што сям’я Зяблікаў асацыіруецца з беднасцю і абяздоленнасцю. Каля пяці гадоў Лявон Зяблік борыцца з панам за свой кавалачак зямлі, за родную хату. Зрастаецца з зямлёй чалавек, быццам бы дрэва са сваімі каранямі. І сапраўды так. Калі ссекчы дрэва яно ссохне і згіне. Так і чалаек ня зможа без кавлка зямлі існаваць далей.У гэтым і заключаеецца смысл твора “Раскіданае гняздо”. Галоўны герой не уяўляе сваё дальнейшае жыццё без той роднай да сэрца зямлі, другой маці. Аднак пан высудзіў перамогу над Лявонам. І Лявон вырашае пакончыць сваё жыццё самагубствам.
Не мала важнае значэнне у творы аададзена Сымону. Аднак ён не адразу здейнічаў шлях да актыўнай барацьбы.Ён хацеў дабіцца жыццёвай справядлівасці сваімі сіламі. Яго бацька казаў яму, што ваяваць трэба у жыцці не тапаром а розумам. І сапраўды так. Калі Сымон страціў блізкага чалаека –бацькцу, у яго адабралі хату і зямлю, адбылася ганьба Зоські, ён вырашыў для сябе, што бацькава павучанне было сапраўдным. І цяпер Сымон вырашыў што ён так і будзе рабіць як вучыў бацька, а значыць, ваяваць Сымон будзе розумам. Годзе хлусні ў свеце, годзе ўсёй няпраўды. Потым Сымон ідзе на Бацькашўчыну на сход.
Янка Купала напрыкладзе Сымона апісаў працэс пошукаў беларускага народу шляхоў да вызвалення, а таксама абуджэння нацыянальнай свядомасці. Каб с ваімі сіламі народ здабыў зямлю і нашоў сваю волю.
У жыцці і сапраўды так, сілай і кулакамі зрабіць нічога нельга. Трэба мець розум і светлыя думкі і толькі тады можна знайсці адказ на любое жыццёвае пытанне і вырашыць праблему.